bigmatko-lifeživot a svet okolo nas

strečing 2

Publikované 16.09.2015 v 13:25 v kategórii šport, fitness, životný štýl, prečítané: 100x

STREČING A POHYBOVÁ AKTIVITA

Časť II.

Existuje mnoho názorov a teórií o strečingu, relaxačných a rehabilitačných metódach naťahovania a zvyšovania flexibility svalstva vypracovaných odbornou praxou alebo vychádzajúcich z najrozličnejších štúdií. Verím, že môj názor sa zhoduje s väčšinou záverov prijatých odborníkmi a v nijakom prípade sa im nechcem miešať do ich práce. Na strečing samotný však nepotrebujete žiadneho odborníka. Jedinými odborníkom budete totiž vy sami. Dôležité však je aby ste sa pri vykonávaní strečingu držali základných zásad a pravidiel tak, aby ste predišli zraneniu prípadne iným ťažkostiam.

Základné výhody strečingu:

- Zvýšenie svalovej flexibility

- Zlepšenie dynamiky a prekrvenia

- Prevencia proti poraneniam a namoženiam

- Zvýšenie kvality ohybnosti a pohyblivosti pohybového aparátu

- Dlhodobo pozitívne účinky

- Jednoduchosť prevedenia

- Zlepšenie psychiky

- Prevencia a odstránenie bolestí svalov, šliach, kĺbov

- Príprava organizmu a svalstva na záťaž a zároveň uvoľnenie po záťaži

Základné zásady pri strečingu:

- Strečing nenahrádza rozcvičku a zahriatie pred tréningom !

- Nestrečujte bez prípravy. Zvoľte si krátky čas pred tréningom a pár minúť po tréningu.

- Nerobte prudké, dynamické, kmitavé, švihové a podobné rýchle pohyby pri strečingu

- Objektívne vyhodnoťte svoj zdravotný stav

- Pred cvičením robte len základný strečing a komplexnejšie sa mu venujte až keď je telo a sval zahriaty po námahe

- Vykonávajte strečing pravidelne. Ideálne každý deň

- Strečing je vhodný a účelný aj pre pasívnych ľudí

- Nestrečujte priamo pred silovým alebo dynamickým jednorázovým výkonom

- Pri strečingu sa vždy venujte aj hlavným oporným svalovým partiám – nohy a chrbát aj keď ich v ten deň neprecvičujete ani nezaťažujete

- Strečujte vždy tam kde idete vykonávať aj šport (trénujem vonku – strečujem vonku, trénujem dnu – strečujem dnu)

- Zo začiatku sa venujte len základným metódam a cvikom a nesnažte sa prekonať hneď svoje hranice. Nikdy v strečingu nesúťažte ani zbytočne neriskujte ak nie ste na to fyzicky pripravení.

- Nestrečujte cez bolesť, cviky robte pomaly, plynulo s pokojným dýchaním

- S ničím to netreba preháňať a to platí aj pri strečingu menej je niekedy viac. Stačí naozaj len pár minúť denne.

Ak ste sa rozhodli začať s akýmkoľvek športom porozmýšľajte nad strečingom a vyskúšajte ho. Uvidíte, že Vaše telo Vám bude vďačné a odmení Vás oveľa lepšími výsledkami. Ak už cvičíte dlhodobo ale strečing nepatrí do vašej tréningovej zostavy, tak ho tam zaraďte. Začnite pomaly s rozumom a rozvahou a odmenou Vám budú lepšie výkony a lepšia regenerácia. Držte sa zásad aby ste nedosiahli úplne opačný efekt a to ten, že si spôsobíte zbytočné zranenie, natiahnutie alebo iné poškodenie svalov, šliach alebo kĺbov vplyvom nesprávneho pohybu. Strečingu sa nemusíte báť. Nie je ťažký. Je to pokojná príprava na tréning a upokojujúca regenerácia po námahe.

 

Komentáre

Celkom 0 kometárov

  • Neregistrovaný uživatel

    Meno: Prihlásiť sa

    Blog:

    Obsah správy*:

    Kontrolní kód*:
    Odpovedzte na otázku: Čo je dnes za deň?